Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Websitesi Hızlandırma, Web Site Hızı (Pagespeed) Optimizasyonu Rehberi

Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Server Optimizasyon kategorisinde mellaknc tarafından oluşturulan Websitesi Hızlandırma, Web Site Hızı (Pagespeed) Optimizasyonu Rehberi başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,037 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Server Optimizasyon
Konu Başlığı Websitesi Hızlandırma, Web Site Hızı (Pagespeed) Optimizasyonu Rehberi
Konbuyu başlatan mellaknc
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan mellaknc

mellaknc

Kayıtlı Üye
Katılım
7 Nis 2024
Mesajlar
208
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Web sitenizin hızı, kullanıcıların web sitenizde istenen işlemi gerçekleştirme olasılığını belirler. Bu nedenle, web sitesi hızını nasıl optimize edeceğinizin önemini anlamak, kötü kullanıcı deneyimine yol açabileceğinden ve Google, web site hızını sıralama faktörlerinden biri olarak kabul ettiği için son derece önemlidir.

Yavaş Açılan Sayfaların Satışlar Üzerindeki Etkileri​

Hızlı yüklenen bir web sitesi gerekliliktir; kimsenin boşa harcayacak zamanı olmadığı günümüzde, tüm web sitesi sahipleri için bir zorunluluktur. Müşteriler bir web sitesinin en fazla 2 saniyede yüklenmesini bekler. Araştırmalara göre, bir web sitenin yüklenmesi 3 saniyeden uzun sürerse, müşteri adaylarının %57’si siteyi terk eder ve bir yanıt bulmak ya da bir ürün satın almak için başka bir yere gider. İnsanların %80’i ise siteye bir daha asla geri dönmez.

Google tarafından yapılan bir araştırmaya göre, mobil sayfa hızında bir saniyelik bir iyileşme, dönüşümleri %27’ye kadar artırabilir. Aberdeen Group tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre ise, sayfa yükleme süresindeki bir saniyelik gecikme, dönüşümlerde %7’lik bir kayba, %11 daha az sayfa görüntülemesine ve müşteri memnuniyetinde %16’lık bir düşüşe neden olabilir.

Yavaş bir site yalnızca müşterileriniz veya arama motorunuz için değil, aynı zamanda satış departmanınız için de olumsuz olacaktır. Artan web sitesi yükleme süresi müşteri memnuniyetini düşürebilir, sayfa görüntülemelerini azaltabilir ve dönüşüm oranınıza zarar verebilir; tüm bunlar satışlarınız üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilecek faktörlerdir.

Pagespeed (Core Web Vitals) Sıralama Faktörü mü?​

pagespeed-core-web-vitals-siralama-faktoru-mu-1024x576.jpeg

Hızlı bir web sitesi kullanıcılar için daha iyi bir deneyim sağlar ve daha yüksek dönüşüm oranlarına olanak tanır. Google da, web sitesi hızını, Core Web Vitals’ın bir parçası olarak dikkate alır ve bunu bir sıralama faktörü olarak kullanır.

Pagespeed Performansının Başarılı SEO Süreçlerine Etkisi​

Pagespeed, markaların büyümesi için en önemli faktörlerden biridir. Yalnızca SEO sıralamalarınızı değil, dönüşüm oranlarınızı da etkiler; bu da kârlılığınızın üzerinde önemli bir faktör olduğu anlamına gelir.

Web sitenizin performansını daha yüksek sayfa hızı için optimize etmek, markanızın büyümesi üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Daha iyi SEO sıralamaları ile web sitenize daha fazla organik trafik çekebilir, marka bilinirliğinizi ve otoritenizi artırabilirsiniz.

Dönüşüm oranını iyileştirmek, web sitenizden daha fazla potansiyel müşteri, satış ve gelir elde etmenin yanı sıra müşteri tabanınızı ve sadakatinizi büyütmek anlamına gelir.

Kullanıcı deneyiminizi geliştirerek marka itibarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırabilir, müşteri kaybı oranınızı ve müşteri edinme maliyetinizi azaltabilirsiniz.

İyi Bir Kullanıcı Deneyimi İçin Pagespeed Performansının Önemi​

Sayfanızın hızı, kullanıcı deneyimini ve çeşitli web platformlarındaki sıralamanızı önemli ölçüde etkiler. Araştırmalar, yavaş sayfa hızlarının kullanıcı memnuniyetsizliği ve sıralama metriklerindeki düşüşle doğrudan bağlantılı olduğunu gösterir. Sitenizin yükleme hızını yenilemek, günümüz dijital çağında giderek yaygınlaşan mobil kullanıcıların deneyimini büyük ölçüde iyileştirebilir. Mesele sadece mobil değil, kullanıcıların ilgisini canlı tutmak için genel web performansının da mükemmel olması gerekir. Özellikle yüksek çözünürlüklü görsellerin sayfanızın hızını yavaşlatmaması için uygun şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu noktada Google AMP de doğru kullanıldığında güçlü bir araç olabilir. Google Chrome’dan elde edilen analizler, sayfa hızınızı hangi noktalarda iyileştirmeniz gerektiği konusunda size değerli ayrıntılar sağlayabilir. Bu unsurları denetleyerek ve bunlardan ders çıkararak bir sayfanın performansını ve sıralamasını önemli ölçüde iyileştirebilirsiniz. Bu, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve kullanıcı deneyimini geliştirmenize yardımcı olarak web sayfanızı ilgili bilgiler için başvurulacak bir kaynak haline getirecektir.

Web Site Hızı Nasıl Test Edilir?​

SERP’lerde iyi bir performans sergilemek ve ziyaretçilerinizin ilgisini canlı tutmak istiyorsanız, web site hızınızı ve web performansınızı iyileştirmek isteğe bağlı değildir.

Ancak bir önbellek eklentisi satın almadan ve kodunuzu optimize etmeye başlamadan önce ne üzerinde çalışmanız gerektiğini bilmeniz gerekir.

İşte bu yüzden uzmanlar tarafından en iyi web sitesi hız testi araçlarını kullanmanız önerilir.

Web sitesi hız testi araçları, performans sorunları ve bunların nasıl çözüleceği hakkında değerli bilgiler sağlayabilir. Gelişmiş araçlar, web sitenizin genel performansını izlemenize de yardımcı olur.

Pagespeed Test Araçları​

Aşağıdaki listede pagespeed’i test etmenize olanak tanıyan en iyi test araçlarını bulabilirsiniz:

1. Lighthouse​

Google-lighthouse.png

Lighthouse, komut satırı üzerinden veya Chrome eklentisi olarak başlatılabilen bir Google açık kaynak denetim aracıdır. Google Lighthouse, web sitenizin performansını, erişilebilirliğini ve aşamalı web uygulaması (PWA) özelliklerini değerlendirmenize yardımcı olur.

Lighthouse 2016 yılında piyasaya sürülmüştür ve en popüler web sayfası denetim araçlarından biridir. Bir Lighthouse denetimi, web sitenizdeki olası sorunları tespit edebilir ve performansını artırmak için belirli önlemler sağlayabilir.

‍Geliştiricileriniz Lighthouse kullanarak web sitenizi inceleyerek yüksek kaliteli bir kullanıcı deneyimini garanti edebilir ve yeni özellikleri dağıtmadan önce zor noktaları keşfedebilir.

2. Google Pagespeed Insights​

Google Pagespeed Insights

Belirli bir web sayfasının yükleme süresiyle ilgili nasıl performans gösterdiğini bilmek istiyorsanız, en iyi seçenektir. Pagespeed Insights, sayfa yükleme süresini nasıl iyileştirebileceğiniz hakkında size ayrıntılar sağlar.

Aracın en iyi yanı tabii ki Google hizmeti olmasıdır. Google tarafından sağlanan bir hizmetin, size web site hızınızı nasıl artırabileceğinizi söylemesi kadar avantajlı bir durum yoktur.

3. WebPage Test​

WebPage Test

aracı da yukarıda bahsettiğimiz diğer iki araç gibi web sitenizin hızını nasıl artırabileceğinizin ayrıntılı bir analizini sunar. Kullanıcıların ağ kapasitesini, bağlanabilirliğini ve yerini dikkate alarak; web sitesi hızının ağ düzeyinde nasıl optimize edileceğine dair öneriler içerir. Ayrıca, web sitenizin hızını test etmek istediğiniz sunucunun konumunu seçme seçeneği de sunar.

4. GT Metrix​

GT Metrix

, bir başka yaygın ve kullanımı kolay web hız test aracıdır. Web sitenizin URL’sini girdiğinizde, bu analiz aracı siteyi hemen tarar ve birkaç dakika sonra sitenizin performansı hakkında bilmek istediğiniz her şeyi sağlar.

GTmetrix, sonuç sayfasının üst kısmında genel performans puanlarınızı (PageSpeed ve YSlow puanları), tam yüklenme süresini, toplam sayfa boyutunu ve toplam istek sayısını listeleyen bir özet gösterir.

Araç, isteklerinizin bir listesini şelale görünümünde gösterdiğinden, sitenizdeki mevcut sorunları hızlı bir şekilde belirleyebilirsiniz. Dahası, bu şelale grafiğinin daha derinlemesine analiz için indirilmesine izin verilir.

Ayrıca, Google PageSpeed Insights’a benzer şekilde, GTmetrix testi de web sitelerinizi hızlandırmak için bazı olası çözümler önerir.

5. Uptrends​

uptrends-1024x576.jpeg

bir başka kullanışlı ücretsiz web hız testidir. Dünya genelinde birçok lokasyon üzerinden test yapmanızı sağlar.

Analiz açısından Uptrends, alan adlarına göre şelale analizinde renkli sonuçlar sunar. Bu sayede, sitenizin sorunlu konularını teşhis edebilir ve hızlı bir şekilde halledebilirsiniz.

Ayrıca, HTTP istekleri bu sayfa hızı test aracının en popüler izleme türleridir. Ayrıca web sitenizin durumunu takip etmek ve sitenizin her zaman hızlı yüklendiğinden emin olmak için Uptime Monitoring uygular.

6. SpeedCurve​

speedcurve-1024x576.jpeg

, web performansı sorunlarını belirlemeye ve çözmeye yardımcı olmak için hem sentetik hem de gerçek kullanıcı izleme çözümleri sunar. Ancestry, BBC, Casper, Expedia, Shopify ve Zillow gibi tanınmış şirketler, ziyaretçilerinin gezinme deneyimini daha hızlı yükleme süreleri ve daha sorunsuz bir deneyimle geliştirmek için SpeedCurve’ü kullanırlar. SpeedCurve’ün kullanıcı deneyimi izleme araçları, web tasarımı ve performans arasındaki etkileşimi ölçerek ziyaretçilerin deneyimleri hakkında değerli bilgiler sağlar.

  • Birden fazla tarayıcı ve konum
  • CI/CD süreci ile entegrasyon
  • Rekabetçi kıyaslama
  • Üçüncü taraf izleme
  • Testleri karşılaştırma
  • Web performansını iş performansıyla ilişkilendirme
  • Kullanıcı memnuniyetini ölçme
  • Etkileşimli hata ayıklama araçları
  • Javascript izleme ve hata takibi
  • Veri örnekleme ile RUM harcamalarının kontrolü

7. DebugBear​

debugbear-1024x576.jpeg

, web sitelerinizin hızını test etmek için kullanılabilecek bir web sitesi hız test aracıdır. Bu alandaki en popüler araçlardan biridir ve web sitenizin hızını artırmanıza yardımcı olacak birçok özellik sunar. Debugbear, sitenizin hızını her yerden test etmenizi sağlayan web tabanlı bir araçtır. Araç, genel yükleme süresi ve sayfa boyutu gibi unsurlar hakkında raporlar sağlayarak sitenizin performansını analiz eder. Ayrıca, sitenizi daha iyi performans için nasıl optimize edebileceğinize dair öneriler de sunar.

Chrome User Experience Verileri​

Milyonlarca web sitesindeki kullanıcı deneyimi verilerinden oluşan bir veri seti, insanların keşfetmesi için mevcuttur ve resmi olarak Chrome UX Raporu olarak adlandırılmaktadır. CrUX verileri, laboratuvar verileri değildir, sahadaki kayıtlı kullanıcılardan toplanması açısından laboratuvar verilerinden farklıdır.

Veri setinde ayrıca, kullanıcı deneyimleri içindeki benzer teknolojilere ayrıntılı bir şekilde bakmaya olanak tanıyan cihaz ve bağlantı türü de dahil olmak üzere kullanıcı deneyiminin nitel boyutları da yer almaktadır.

Lab Data Nedir?​

Laboratuvar verileri, belirli testlerin ve ölçümlerin yapıldığı kontrollü bir ortamda toplanan bilgileri ifade eder. Gerçek dünya koşullarını simüle etmek için araç ve yazılımların kullanılmasını içerir. Laboratuvar verileri, web sitenizin performansının SEO’yu etkileyebilecek teknik yönlerine ilişkin değerli bilgiler sağlar.

Örneğin, First Contentful Paint (FCP), Largest Contentful Paint (LCP), Total Blocking Time (TBT) ve Cumulative Layout Shift (CLS) gibi ölçümler dahil olmak üzere web sayfalarınızın yükleme hızını ölçmenize yardımcı olur. Bu verileri toplamak için genellikle Google Lighthouse ve WebPageTest gibi araçlar kullanılır. Lab data ayrıca web sitenizin mobil cihazlarda ne kadar iyi çalıştığını değerlendirmenize yardımcı olarak mobil uyumlu ve duyarlı olmasını sağlar. Ayrıca sitenizin erişilebilirliğini de analiz ederek engelli kullanıcılara hitap etmesini sağlayabilir.

Field Data Nedir?​

Field data yani saha verileri, web sitenizi ziyaret eden gerçek ziyaretçilerden toplanan gerçek kullanıcı deneyimlerini ve davranışlarını temsil eder. Kullanıcıların sitenizle nasıl etkileşim kurduğuna ve sitenizin farklı bağlamlarda ve çeşitli cihazlarda nasıl performans gösterdiğine ilişkin bilgiler sağlar.

Field data, hemen çıkma oranı, sitede geçirilen süre ve dönüşüm oranları gibi ölçümleri analiz ederek web sitenizdeki kullanıcı deneyimini (UX) anlamanıza yardımcı olur. Ayrıca, tıklama oranları (TO) ve ortalama konum dahil olmak üzere web sitenizin arama motoru sonuçlarında nasıl performans gösterdiğini de ortaya çıkarır.

Google Analytics ve Google Search Console gibi araçlar, saha verilerini toplamak ve web sitenizin performansına ilişkin değerli bilgiler elde etmek için yaygın olarak kullanılır.

Real User Metrics (Gerçek Kullanıcı Metrikleri)​

1. TTFB​

Web sitesi performansını ölçen farklı araçlarda muhtemelen en sık görülen ölçüm, time to first byte veya kısaca TTFB’dir.

Bu ölçüm temel olarak site ziyaretçileri HTTP isteklerini yaptıktan sonra web sunucusundan ilk veri baytını almak için geçen süreyi ifade eder.

HTTP istekleri sunuculara yapılan basit sorgulardır. Her isteğin özel bir yanıtı olması gerekir ve her sunucu yalnızca belirli sayıda eşzamanlı isteği işleyebilir. Bu nedenle, çok fazla sayıda HTTP isteği performansın düşmesine ve kullanıcı girişinin yavaşlamasına neden olabilir.

TTFB, temel web sitesi performans ölçümlerinden biridir, TTFB ne kadar hızlı olursa, istenen içerik de son kullanıcının tarayıcısına o kadar hızlı teslim edilir.

2. First Contentful Paint (FCP)​

Bu performans ölçümü, web sitesi içeriğinin (metin, görseller veya başka herhangi bir web sitesi öğesi) ilk bölümünün kullanıcının ekranında görüntülenmesinin ne kadar sürdüğünü ölçer.

First Contentful Paint genellikle kullanıcının genel sayfa yükleme süresi algısını etkiler; bu nedenle onu optimize etmek çok önemlidir.

Herhangi bir müşteri web sitesi için FCP’nin 1,8 saniye veya daha kısa olması gerekir.

3. Total Blocking Time (TBT)​

Total Blocking Time (TBT), ana ileti dizisinin First Contentful Paint (FCP) ile Time To Interactive (TTI) arasında engellendiği ve sayfanın yanıt verme hızını düşürdüğü süreyi hesaplayan bir laboratuvar ölçümüdür.

Sayfa yükleme sırasında, sayfanın yüklenmeye başladığı andan itibaren ana iş parçacığı, HTML’yi ayrıştırma veya JavaScript dosyalarını işleme gibi farklı görevlerle ilgilenmekten sorumludur.

Diğer Pagespeed Metrikleri​

1. Largest Contentful Paint (LCP)​

Largest Contentful Paint (LCP), web sitesinin tasarlanan içeriğin ana bölümünü yüklediği noktayı aradığı için sayfa yükleme hızını ölçmek için hayati ve daha kullanıcı odaklı bir ölçümdür.

Largest Contentful Paint’in (LCP), algılanan performansa odaklandığı için UX açısından daha faydalı olduğu düşünülmektedir.

İyi bir kullanıcı memnuniyeti sağlamak için, web sitesi yöneticilerinin Largest Contentful Paint metriğinin 2,5 saniye veya daha kısa olması gerekir.

2. Cumulative Layout Shift (CLS)​

CLS, sayfa yükleme sürecindeki en büyük düzen değişikliği artışının ölçüsüdür. Bir sitenin önceden oluşturulmuş öğesi yükleme işlemi sırasında konumunu değiştirdiğinde bir düzen değişikliği gerçekleşir.

Bu metriğin değerini hesaplamak için tarayıcı, görüntü alanı boyutuna ve görüntü alanında bulunan kararsız öğelerin oluşturulan iki çerçeve arasındaki hareketine bakar. CLS puanı iki ölçümden oluşur:

Etki oranı – İki ardışık çerçeve arasındaki görünüm alanı alanındaki öğelerin istikrarsızlığının ölçümüdür,

Mesafe oranı – Web sitesinin herhangi bir kararsız öğesinin bir çerçeveden diğerine taşındığı en büyük mesafenin görüntü alanının en büyük boyutuna bölümüdür.

Bir web sitesinin performansını kullanıcı deneyimi açısından optimize etmek için CLS puanının 0,1’den fazla olmaması gerekir.

3. First Input Delay (FID)​

First Input Delay (FID), bir kullanıcının müşterinizin web sitesiyle etkileşimi (ör. harici bağlantılara tıklamak) ile tarayıcının kullanıcının eylemine yanıt vermesi arasındaki süreyi izler.

Kullanıcıların eylemi başlatmasını ve önemli bir süre boyunca oyalanmasını istemediğiniz için ideal bir FID 100 ms’den fazla değildir.

4. Interaction to Next Paint (INP)​

Interaction to Next Paint (INP), sayfa duyarlılığını ölçen bir alan ölçümüdür. Bir sayfa, kullanıcı girişine hızlı bir şekilde yanıt veriyorsa duyarlı olarak kabul edilir.

INP, diğer bazı ölçümlerden farklı olarak herhangi bir JavaScript veya CSS kodu gerektirmediği için bir web sayfasının yanıt verme hızını ölçmek için özellikle kullanışlıdır. Bunun yerine, kullanıcı eylemlerini aldıktan sonra yalnızca tarayıcının öğeleri ekranda ne kadar hızlı görüntülediğini ölçer.

Pagespeed Nedir?

Pagespeed yani web site hızı, bir kullanıcı web sitenize yönlendiren bir URL’yi tıkladığında, web sitenizin ne kadar hızlı tepki verdiğini ifade eder. Google PageSpeed standartlarına göre site hızı, kullanıcıların ürünlere, bilgilere ve hizmetlere hızlı erişimi için önemli bir metriktir.

Web Site Hızı Nasıl Artırılır?

web-site-hizi-nasil-artirilir-1024x576.jpeg

Web site hızınızı ölçmeniz için yukarıda size bazı araçlardan bahsettik, şimdi adım adım web sitesi hızını optimize etme konusunda en iyi tekniklere bakalım.

1. Performanslı Bir Hosting Seçin​

Paylaşılan bir web hosting planı kullanıyorsanız, genel performansın ortalamanın altında olması muhtemeldir. Bu yüzden sayfa hızınızı artırmak için hosting planını yükseltmeyi düşünün veya WordPress kullanıyorsanız, istikrarlı ve yüksek performanslı hosting ile tanınan bir yönetilen hizmet kullanın.

2. CDN Kullanın​

CDN yani ‘İçerik Dağıtım Ağı’ web sitelerinin birden fazla kopyasının çeşitli coğrafi yerlerde depolandığı dağıtılmış bir sunucu ağıdır. CDN, kullanıcılara en yakın sunucu konumundan içerik istekleri iletilmesine yardımcı olur; sonuç olarak, sunucu yükleme süresi önemli ölçüde azalır.

3. JS ve CSS Kodlarını/Dosyalarını Optimize Edin

JavaScript, bir web sitesi tasarlamak için kullanılan dinamik bir öğedir. JavaScript dosyalarının sayısı arttıkça, sunucuya gönderilen https isteklerinin sayısı da artar, JS ve CSS dosyalarını küçültmek boşlukları azaltır. Küçültme tekniklerinin kullanılması, kod bayt boyutunun azaltılmasına yardımcı olur ve sonuç olarak, daha az verinin indirilmesi gerekir. Bu da web sitesi yükleme süresini azaltır.

HTML’yi küçültmek için HTMLMinifier’ı, CSS’yi küçültmek için CSSNano’yu, JavaScript’i küçültmek için Uglify‘yi deneyebilirsiniz.

4. Kullanılmayan JS ve CSS Kodlarını/Dosya Kaldırın​

CSS yani ‘Cascading Style Sheetsweb’ sitenizin tasarımını güzelleştirmek için kullanılsa da, UnusedCSS.com’a göre, web sitelerinde uygulanan CSS’nin %35’i kullanılmıyor. Tabii doğal olarak kullanılmayan CSS dosyalarını kaldırmanız gerekiyor. Kaldırmadığınızda, bu durum web sitesi hızınızı azaltıyor.

5. Görselleri Optimize Edin

Özellikle e-ticaret yapıyorsanız, web sitesi görüntüleri olmazsa olmazınızdır. Bu yüzden web sitenize yükleyeceğiniz görüntüleri sunucuya yüklerken sıkıştırmanız gerekir. Çünkü ürün sayfalarındaki görüntüler, sitenize gelen kullanıcıların etkileşimini artırmaya yardımcı olur.

Sitenize 100 kb’den büyük görüntüler yüklediğinizde, bu çok zaman alır ve sonuç olarak genel sayfa hızınız etkilenir. Bu yüzden görüntü boyutunu azaltmak için bir sıkıştırma tekniğini kullanmanız gerekir. Görüntünün boyutunu %70 azaltan bir uygulamayı tercih etmeniz lehinize olacaktır.

6. Kaynak Yükleme Önceliğini Ayarlayın​

Örneğin, bir kullanıcı bir bağlantıyı tıklayıp web sitenizi ziyaret ettiğinde, bazı içerik ve bağlantılar önceden yüklenir. Bu tekniği kullanmak için bir kullanıcının davranışını tahmin etmeniz ve web sitenizdeki eylemleri planlamamız gerekir.

Yaygın olarak kullanılan Prefetching teknikleri aşağıdaki gibidir:

DNS – Prefetching

Bu teknikte, kullanıcı herhangi bir işlem gerçekleştirmeden önce domain önceden çözümlenir. Örneğin, Google Analytics, Google Fonts, Google Maps, CDN, LinkedIn, Facebook vb. alan adları önceden getirilebilir.

Link – Prefetching

Bu teknik, kullanıcı yolculuğunun sabit olduğu bir web sitelerinde kullanılabilir. Örneğin, bir e-ticaret web sitesinde kullanıcılar ürün sayfasından alışveriş sepeti sayfasına gider.

Yukarıdaki teknikleri uygulamak için, varsayımlarda bulunmadan önce web sitesinde ayrıntılı bir kullanıcı davranışı analizi yapmak önemlidir.

Bu teknikleri uygulamak için, varsayımlarda bulunmadan önce web sitesinde ayrıntılı bir kullanıcı davranışı analizi yapmak önemlidir.

7. Web Yazı Tiplerini Doğru Şekilde Kullanın

Bir web sitesinin tasarımı, okunabilirliği ve erişilebilirliği göz önüne alındığında, tipografi hayati bir özelliktir. Fakat her yazı tipi, yüklenmesi gereken ek bir kaynak olarak kabul edilir. Bazen yazı tiplerinin yanlış kullanımı, yükleme süresinin uzamasına neden olur.

8. Aşırı DOM Boyutunu Azaltın

DOM, HTML ve xml belgeleri için bağımsız bir arabirimdir. Bazen verimsiz kodlama teknikleri nedeniyle, web sitesinin hız performansını engelleyen gereksiz büyük DOM ağaçları oluşturulur.

8. Lazy Load, Fetchpriority ile Kaynakları Erteleyin veya Önceliklendirin

‘Lazy Load’ yani ‘Tembel yükleme’, web sitesi yükleme süresini azaltmak için zorlu bir tekniktir. Bu web sitesi hız optimizasyon tekniğinde, web sitesinin yalnızca istenen bileşeni yüklenir ve geri kalanı, kullanıcı bu bileşen için talep edinceye kadar olduğu gibi tutulur.

Örneğin: Mobil üzerinden web sitenize giren birini düşünün. Kullanıcı görüntüyü aşağı kaydırdığında veya ekranda görünen bir bileşen yüklendiğinde, web sitesinin diğer bölümleri ertelenir. Sonuç olarak, bu şekilde web sitesi yükleme süresi büyük ölçüde azaltılabilir.

Macmetrics tarafından yayınlanan bir araştırmaya göre, tembel yükleme uygulandıktan sonra, sayfa yükleme süresinde ciddi bir azalma olduğu gözlemlendi.

İdeal web sitesi hızına ulaşmak her işletmenin arzusu olsa da, web sitesi hız optimizasyonu oldukça uğraşlı bir iştir. Çünkü Google’a göre, bir kullanıcı web sayfasının 3 saniye içinde yüklenmesini bekler. Bu süreyi aştığınızda, organik trafiği, dolayısıyla gelir kaybetme şansınızı artar. Bu yüzden beklentileri karşılamak için kapsamlı bir analiz yapmalısınız. Aksi halde web sitenize gelenlere elveda diyebilirsiniz.

Yukarıda web sitesi hızını nasıl optimize edeceğinize dair değindiğimiz teknikler, sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olacaktır. Fakat sadece yukarıda anlattıklarımız değil, web sitesi hız optimizasyon araçlarını kullanarak oluşturulan raporları analiz etmeniz ve web sitesi yükleme süresini etkileyen önemli metrikleri tanımlamanız da, bu süreçte size oldukça katkı sağlayacaktır. Bu yüzden etkili faktörlere odaklanmak ve bunları çözmeye çalışmak önceliğimiz olmalıdır.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Konuyu görüntüleyenler